fbpx

DS Digital Services

Πως να γίνεις social media manager

Εάν θέλεις να φτάσεις την επιχείρησή σου σε πολύ υψηλά επίπεδα αναγνωρισιμότητας, επισκεψιμότητας και πωλήσεων, τότε ήρθε η στιγμή να προσλάβεις έναν επαγγελματία Social Media Manager ή να γίνεις εσύ ένας!

 

Το επάγγελμα του Social Media Manager είναι αρκετά δύσκολο και απαιτητικό κυρίως γιατί απαιτεί πολλές δεξιότητες, όπως η δημιουργία περιεχομένου (content), η εξυπηρέτηση πελατών, οι δημόσιες σχέσεις (PR) και οι πωλήσεις. Είτε επιδιώκεις να κατακτήσεις την ιδιότητα του Social Media Manager, είτε επιθυμείς να προσλάβεις κάποιον επαγγελματία, παρακάτω θα βρεις τα βασικά χαρακτηριστικά και τις απαιτήσεις του συγκεκριμένου επαγγέλματος.

Πίνακας Περιεχομένων

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

 

Με τι ασχολείται ένας Social Media Manager;

 

 

Η μέρα ενός Social Media Manager

 

 

10 σημαντικές δεξιότητες ενός Social Media Manager

 

 

Πώς να γίνεις Social Media Manager

 

Social Media Manager 2

Με τι ασχολείται ένας Social Media Manager;

 

Τα καθήκοντα ενός Social Media Manager ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης στην οποία εργάζεται.

Σε μικρότερες εταιρείες, ο Social Media Manager ενδέχεται να χρειαστεί να αναλάβει περισσότερους από έναν ρόλους. Εκτός από τη δημιουργία περιεχομένου, θα πρέπει να φτιάχνει τα γραφιστικά (π.χ με το εργαλείο canva), να ασχολείται με την κειμενογραφία (copywriting), την επεξεργασία φωτογραφιών και βίντεο. Σε μεγαλύτερες εταιρείες, ο Social Media Manager συνεργάζεται με πρακτορεία ή και με άλλες ομάδες ή ειδικούς που διαθέτουν αυτές τις δεξιότητες.

 

Ανεξάρτητα από το πόσο μεγάλη είναι η ομάδα και οι πόροι της επιχείρησης, ένας Social Media Manager έχει πολλές ευθύνες να διαχειριστεί.

 

Μια τυπική περιγραφή των καθηκόντων ενός Social Media Manager είναι:

  • Δημιουργία ημερολογίου περιεχομένου και προγραμματισμός της δημοσίευσής του, αλλιώς social media content calendar.
  • Διαχείριση της κοινότητας (άμεση ανταπόκριση σε σχόλια και μηνύματα, αναφορά ζητημάτων σε άλλες ομάδες).
  • Διαχείριση όλων των λογαριασμών που διαθέτει η επιχείρηση σε όλες τις social media πλατφόρμες. Ο Social Media Manager οφείλει να γνωρίζει τις βέλτιστες πρακτικές κάθε πλατφόρμας και να αποφασίζει σε ποια και πότε θα δημοσιεύει το κάθε περιεχόμενο – ανάλογα με τα στατιστικά των χρηστών που την επιλέγουν και σε αντιδιαστολή με τους στόχους της εταιρείας.
  • Δημιουργία καμπάνιας με στόχους την αύξηση της αναγνωρισιμότητας και των πωλήσεων (π.χ παρουσίαση νέων προϊόντων, επαναστόχευση κοινού, καμπάνιες κοινωνικού ενδιαφέροντος, διαγωνισμοί κλπ).
  • Σύνταξη και παρουσίαση της ιδέα της καμπάνιας με σκοπό τη σωστή καθοδήγηση των συνεργατών στα πρακτορεία ή των εξωτερικών συνεργατών, των βιντεογράφων, των κειμενογράφων κλπ.
  • Έρευνα influencer προκειμένου να επιτευχθεί μια influencer marketing καμπάνια (αναζήτηση και επιλογή influencer,  επαναδημοσίευση του περιεχομένου του και συνεχής αλληλεπίδραση με τις δημοσιεύσεις του).
  • Δημιουργία εβδομαδιαίων ή μηνιαίων αναφορών (π.χ ειδικών αναφορών για μεγάλες καμπάνιες, χορηγίες κλπ).
  • Παρακολούθηση hashtags και λέξεων-κλειδιών, ανίχνευση προβλημάτων ασφάλειας του brand της επιχείρησης, διαχείριση κρίσεων στα social media και επαναπροσδιορισμός ευκαιριών marketing σε πραγματικό χρόνο, γνωστό και ως social listening.
  • Δημοσίευση αναρτήσεων και σχολίων σε κοινότητες περιεχομένου που έχουν δημιουργηθεί στα social media (για παράδειγμα, μία ανάρτηση με συμβουλές ή πληροφορίες για ένα νέο εργαλείο περιεχομένου). 
  • Χρήση βέλτιστων πρακτικών και έξυπνης στρατηγικής στα social media.
  • Δημιουργία ή και επιμέλεια περιεχομένου (λήψη φωτογραφιών, σύνταξη κειμένων, σχεδίαση ή τροποποίηση γραφιστικών, επεξεργασία βίντεο, εύρεση περιεχομένου UGC).

 

Η μέρα ενός Social Media Manager

 

Μια τυπική μέρα του Social Media Manager περιλαμβάνει παραγωγή και δημιουργία περιεχομένου, πολλά meetings με συνεργάτες και εξυπηρέτηση της κοινότητας στα social media (απάντηση σχολίων, ερωτήσεων κλπ). Αναλυτικότερα:

 

9-10 π.μ:  Έλεγχος e-mails, απάντηση σε αναφορές (mentions) και μηνύματα.

 

10 π.μ: Σύνταξη ιδεών και ανατροφοδότηση,  δημιουργία social media content calendars. 

 

Μεσημέρι-1 μ.μ: Διάλειμμα για μεσημεριανό γεύμα.

 

1-3 μ.μ: Meetings με άλλες ομάδες ή τμήματα της επιχείρησης. Συχνά ο Social Media Manager πρέπει να λάβει έγκριση από τους συνεργάτες του για να συνεχίσει το έργο του.

 

3-3:30 μ.μ: Ανάλυση αποτελεσμάτων, δημιουργία αναλυτικών αναφορών (reports).

 

3:30-4 μμ: Ανάγνωση ενημερωτικών δελτίων, blogs, παρακολούθηση διαδικτυακών σεμιναρίων (webinars).

 

4:30-5 μ.μ: Απάντηση σε αναφορές και μηνύματα.

 

5-5:30 μ.μ: Προγραμματισμός περιεχομένου για την επόμενη μέρα.

 

10 σημαντικές δεξιότητες ενός Social Media Manager

 

Για να γίνεις Social Media Manager δεν αρκεί μόνο να σπουδάσεις ή να παρακολουθήσεις σεμινάρια. Το πιο σημαντικό είναι να έχεις τη διάθεση να κατακτήσεις 10 πολύ σημαντικές δεξιότητες. 

βιβλίο για Instagram

 

1. Σύνταξη κειμένων 

 

Σχεδόν κάθε ανάρτηση στα social media χρειάζεται λεζάντα και συνοδευτικό κείμενο. Ένα εντυπωσιακο κείμενο ή μία έξυπνη ατάκα θα καταφέρουν να δελεάσουν και να προσελκύσουν το κοινό που αναζητάς. 

 

Επιπλέον, είναι απαραίτητο ως Social Media Manager να εξασκηθείς στην επεξεργασία κειμένων και στη σύνταξη κειμένων μικρής έκτασης, τηρώντας τα όρια των χαρακτήρων που μπορείς να χρησιμοποιήσεις. Το μήνυμά σου πρέπει να είναι γρήγορο, περιεκτικό (μέχρι 280 χαρακτήρες) και να παρακινεί τον χρήστη να δράσει.

 

2. Επεξεργασία κειμένων

 

Είναι πάρα πολύ σημαντικό τα κείμενά σου να είναι σωστά από άποψη σύνταξης, ορθογραφίας και γραμματικής. Τα τυπογραφικά λάθη επηρεάζουν αρνητικά και βλάπτουν το κύρος της επιχείρησής σου, γι’ αυτό οφείλεις να είσαι πολύ προσεκτικός με κάθε λεπτομέρεια. 

 

3. Σχεδιασμός περιεχομένου

 

Δεδομένου ότι τα οπτικοακουστικά μέσα διαδραματίζουν πλέον τον πιο σημαντικό ρόλο στα social media (ειδικά σε πλατφόρμες όπως το Instagram), ως Social Media Manager οφείλεις να επιλέγεις για το περιεχόμενό σου, τον πιο ελκυστικό και αισθητικά άρτιο σχεδιασμό.

Δεν χρειάζεται να διαθέτεις εξειδικευμένες γραφιστικές γνώσεις, παρά μόνο να είσαι ενημερωμένος για τις τελευταίες τάσεις και τις νέες δυνατότητες επεξεργασίας βίντεο και εικόνας. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορείς να δίνεις τα δικά σου σχόλια στους συνεργάτες σου και τους γραφίστες. 

 

4. Τακτική πληροφόρηση για την επικαιρότητα και τις τάσεις της ποπ κουλτούρας 

 

Τα social media βασίζονται στην ποπ κουλτούρα και τις σύγχρονες τάσεις. Ταυτόχρονα οι χρήστες που χρησιμοποιούν τις social media πλατφόρμες συνδιαμορφώνουν και «γεννούν» διαρκώς νέες τάσεις και τρόπους συμπεριφοράς. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για πλατφόρμες όπως το TikTok.

 

Ως Social Media πρέπει να ενημερώνεσαι διαρκώς για τις τελευταίες εξελίξεις καθώς μόνο έτσι θα καταφέρεις να αξιοποιήσεις σημαντικές ευκαιρίες για την επιχείρησή σου και να αποφύγεις τυχόν λάθη.  

 

5. Οργάνωση και προγραμματισμός

 

Καθημερινά θα πρέπει να διαχειριστείς ένα τεράστιο όγκο πληροφοριών, να συντονίσεις τις ενέργειες της ομάδας που συνεργάζεσαι και να προγραμματίσεις το περιεχόμενο που θα δημοσιεύσεις. Γι΄ αυτόν τον λόγο θα σου φανεί αρκετά βολικό να διαμορφώνεις σωστά και δημιουργικά το πρόγραμμά σου σου εξοικονομώντας ταυτόχρονα χρόνο.

6. Επιχειρηματική λογική και συγκεκριμένοι στόχοι

 

Ως Social Media Manager οφείλεις να γνωρίζεις λεπτομερώς τον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης και να έχεις μία ολοκληρωμένη εικόνα στο μυαλό σου για τον επιχειρηματικό κλάδο που εντάσσεται. Αποτελεί ευθύνη σου να διασφαλίσεις ότι η στρατηγική που ακολουθείς στα social media εξυπηρετεί τους στόχους της επιχείρησης.

 

7. Ανάλυση δεδομένων

 

Όλες οι social media πλατφόρμες παρέχουν αμέτρητα στοιχεία και δεδομένα. Επομένως, είναι σημαντικό να διαθέτεις την κριτική ικανότητα να ξεχωρίζεις και να αναλύεις τα δεδομένα που σε ενδιαφέρουν σε κάθε περίπτωση. 

 

Για παράδειγμα, η γνώση βασικών δεξιοτήτων του Excel σου επιτρέπει να εξάγεις και να αναλύεις δεδομένα. Ένα ισχυρό εργαλείο ανάλυσης των δεδομένων όπως αυτό, σε βοηθούν να εντοπίζεις εύκολα τις νέες τάσεις και να εξάγεις σημαντικές πληροφορίες.

 

8. Μπορεί να λειτουργήσει υπό πίεση

 

Η διαχείριση όλων των λογαριασμών στα social media εκφράζει τη «φωνή» του brand αλλιώς «the voice of a brand» Αυτό σημαίνει, ότι αναλαμβάνεις μία μεγάλη ευθύνη ανεξάρτητα από το πόσο μεγάλη ή μικρή είναι η επιχείρησή σου. Είναι σύνηθες φαινόμενο, να υπάρχει έλεγχος από τους συνεργάτες σου σε όλα τα δημοσιεύματα και το περιεχόμενο που θα παράξεις ως Social Media Manager.

 

9. Ανθεκτικότητα

 

Το γεγονός ότι ενεργείς ως η «φωνή» του brand, δεν σημαίνει ότι είσαι απαραίτητα και το ίδιο το brand. Γι’ αυτό σε περίπτωση που δεχθείς αρνητικά σχόλια από το κοινό σου, προσπάθησε να μην επηρεαστείς αρνητικά. Αντίθετα, δες το σαν ευκαιρία να βελτιώσεις την ιδέα και τη στρατηγική σου. 

 

10. Δυνατότητα να θέσεις τα όριά σου

 

Ως Social Media Manager πρέπει να γνωρίζεις πώς να θέτεις τα προσωπικά σου όρια με απώτερο σκοπό να μην τα εξαντλείς. Η καλύτερη λύση είναι να δημιουργήσεις έναν καλά τεκμηριωμένο οδηγό με αναλυτικές πληροφορίες (π.χ με τη «φωνή» του brand, το γραφιστικό στυλ που ακολουθείς, τους κωδικούς των χρωμάτων που επιλέγεις κ.ά. ‘Ετσι, οποιοσδήποτε συνεργάτης σου θα μπορεί να αναλάβει ανα πάσα στιγμή τα καθήκοντά σου.

 

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να μάθεις τις δεξιότητες και τις έννοιες που απαιτούνται για να γίνεις Social Media Manager, χωρίς απαραίτητα να χρειάζεται να προσλάβεις έναν. 

 

Πώς να γίνεις Social Media Manager

 

Διαδικτυακά μαθήματα: Γνώρισε online τις βασικές αρχές του social media marketing σε όποιο χρόνο σε εξυπηρετεί… από το σπίτι σου.

 

Πιστοποιήσεις: Τα μαθήματα που βασίζονται σε πιστοποιητικά παρέχουν συνήθως πιο εμπεριστατωμένη εκπαίδευση σε σύγκριση με τα κανονικά μαθήματα και ελέγχουν τις δεξιότητές σας για να διασφαλίσουν ότι είστε έτοιμοι για τη συγκεκριμένη εργασία. Το Hootsuite Academy προσφέρει ένα ολοκληρωμένο μάθημα πιστοποίησης social media marketing για να ξεκινήσεις, καθώς και προηγμένα προγράμματα πιστοποιητικών.

 

Bootcamps / εκπαιδευτικά προγράμματα: Τα Bootcamps προσφέρουν ταχύρρυθμα μαθήματα που προσφέρουν γρήγορη εκμάθηση του social media marketing, διάρκειας 6-9 εβδομάδων. 

 

Πρακτική άσκηση: Η πρακτική άσκηση είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αποκτήσεις εμπειρία όταν ξεκινάς από το μηδέν. Εκτός από την πρακτική άσκηση στα social media, μπορείς να ασχοληθείς με την πρακτική άσκηση στο digital marketing, τις επικοινωνίες, τις δημόσιες σχέσεις και τα διαφημιστικά γραφεία.

 

Καθοδήγηση: Εάν εργάζεσαι ήδη σε μια εταιρεία ή συνεργάζεσαι με κάποιον Social Media Manager προσπάθησε να τον «βομβαρδίσεις» με όσες περισσότερες ερωτήσεις μπορείς.

 

Social Media Manager 3

Έτοιμος να γίνεις ο επόμενος Social Media Manager;

 

Για περισσότερα άρθρα και συμβουλές marketing περιηγήσου στην ιστοσελίδα μας, ακολουθήσέ μας στο Facebook και στο Instagram ή κλείσε ραντεβού μαζί μας.

 

Μοιράσου αυτό το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Σχετικά άρθρα

Απόκτησε το ΔΩΡΕΑΝ e-book για να πουλάς online

Σε αυτό το δωρεάν e-book θα βρεις:

Γιατί δεν πουλάει το shop μου; - Πώς να πουλάς Online